Școala Democratică pentru profesori
Inițiativa se adresează profesorilor din școlile gimnaziale și licee. Profesorii deprin noi cunoștințe și exersează comportamente care încurajează, motivează și sprijină elevi să devină cetățeni activi, informați și responsabili în online și offline.








Descriere
Profesorii au un rol central în implementarea și promovarea competențelor de cetățenie digitală în școli. Profesorii beneficiază de formare și resurse educative care îi ajută să devină lideri în integrarea tehnologiilor digitale în procesele de învățare, cu scopul de a dezvolta competențele democratice și cetățenia digitală la clasă, în rândul elevilor. Profesorii sunt ghidați să adopte practici educaționale inovatoare, să dezvolte abilități pentru gestionarea mediului online al elevilor și să faciliteze participarea activă a acestora în comunitatea digitală. Prin colaborarea în proiect, profesorii devin agenți ai schimbării ai cetățeniei digitale, contribuind la formarea unei generații de tineri care să fie cetățeni activi.
Rezultate




Descrierea beneficiarilor
Beneficiarii proiectului „Incubatorului Civic Digital” sunt profesorul și elevul. Profesorului i se oferă oportunitatea de a se dezvolta profesional în domeniul educației pentru cetățenie și competențe digitale. Prin intermediul atelierelor și resurselor educaționale oferite, profesorii învață să încurajeze, să motiveze și să sprijine elevii în devenirea cetățenilor activi, informați și responsabili, atât în mediul online, cât și offline. Participarea la atelierele despre cultura democratică, civism activ și cetățenie digitală le oferă profesorilor instrumentele necesare pentru a implementa practici educaționale inovatoare și pentru a facilita implicarea elevilor în comunitatea digitală. Astfel, ei devin piloni centrali în transformarea școlilor în spații unde competențele democratice și cetățenia digitală sunt promovate activ, având un impact pozitiv asupra educației și dezvoltării elevilor.
Ce ne propunem prin Școala Democratică pentru profesori
Dezvoltarea competențelor pentru integrarea tehnologiilor digitale în practica didactică: Profesorii vor fi pregătiți să utilizeze tehnologiile digitale în procesele lor de predare și evaluare, creând astfel contexte de învățare inovatoare și interactive care susțin cultura democratică în școală.
Implementarea practicilor de conducere și decizionale democratice: Profesorii vor fi ghidați să implementeze practici de conducere bazate pe principii democratice în gestionarea clasei și a activităților școlare, implicând elevii, părinții și comunitatea în luarea deciziilor relevante pentru viața școlară.
Promovarea competențelor de cetățenie activă și dialog intercultural: Profesorii vor facilita activități care promovează respectul pentru diversitate, dialogul intercultural și implicarea activă a elevilor în proiecte comunitare și internaționale, consolidând astfel competențele de cetățenie activă și responsabilă printre elevi.
Cum contribuie aceste obiective la misiunea generală a asociației Școala de Valori
Dezvoltarea competențelor pentru integrarea tehnologiilor digitale în practica didactică își are rădăcinile în misiunea organizației de a ghida tinerii să devină creatori ai propriilor vieți. Profesorii sunt pregătiți să utilizeze tehnologiile digitale în procesele lor de predare, creează contexte de învățare inovatoare și interactive. Acest lucru nu doar că sprijină învățarea eficientă, dar și încurajează elevii să exploreze și să contribuie activ la propria lor educație, promovând astfel autonomia și creativitatea.
Implementarea practicilor de conducere și decizionale democratice reflectă angajamentul organizației față de formarea unei generații de cetățeni responsabili și activi. Profesorii, ghidați să implementeze principii democratice în gestionarea clasei și în luarea deciziilor școlare, îi implică pe elevi și comunitatea în procesul decizional. Acest mod de operare promovează valorile participării și transparenței, încurajând astfel o comunitate școlară unită și responsabilă.
Promovarea competențelor de cetățenie activă și dialog intercultural reprezintă un pilon esențial în educația oferită de organizație. Profesorii, prin facilitarea dialogului intercultural și a participării elevilor în proiecte comunitare și internaționale, contribuie la formarea unor cetățeni empatici și bine informați. Aceste activități nu doar că sprijină diversitatea și incluziunea, dar și încurajează elevii să devină agenți activi ai schimbării într-o societate globală.
CE COMPETENȚE SE VOR OBȚINE LA FINAL DE PROIECT
Proiectul nostru se concentrează pe dezvoltarea a două competențe cheie pentru profesori: competențe pentru cultura democratică și dialog intercultural, precum și competențe de cetățenie digitală. Prin intermediul Incubatorului Civic Digital, profesorii deprind noi cunoștințe și exersează comportamente care încurajează, motivează și sprijină elevii să devină cetățeni activi, informați și responsabili, în online și offline. Mai exact, profesorii vor fi pregătiți să integreze aceste competențe în mod activ în practica lor de predare. Ei vor învăța să promoveze respectul pentru diversitate și să faciliteze dialogul intercultural în rândul elevilor, contribuind astfel la cultivarea unei culturi școlare bazate pe principii democratice. În același timp, vor dezvolta abilități în utilizarea tehnologiilor digitale în procesele de învățare și evaluare, pregătind elevii pentru a deveni cetățeni responsabili și implicați în societatea digitală contemporană.
Prezentarea impactului real
Până în acest moment, profesorii au beneficiat de ateliere despre cultura democratică, civism activ și cetățenie digitală. 643 de profesori, din 23 școli participă la 10 ateliere online și offline.

